The LEGO Group
Pro společnost The LEGO Group spravujeme od roku 2014 YouTube kanály pro více než 200 zemí ve 43 jazycích. Tento LEGO globální kanál k březnu 2025 disponoval 19,7 miliony odběratelů a přes 41 tisíci nahranými videi.
Projekt zahrnuje především dokonalou orientaci v LEGO obsahu díky jeho precizní evidenci. Dále jsme nastavili jasné procesy a sladili je napříč regiony, což vyžaduje jasnou a pravidelnou komunikaci. Za více než 10 let spolupráce jsme získali rozsáhlé know-how pro optimalizaci nastavení a publikace videí, které s týmy v různých regionech sdílíme. V neposlední řadě se zabýváme streamingem, tvorbou YouTube Shorts. Samozřejmostí je také nesčetné testování a vytváření pokročilých reportů a vyhodnocení.
Vzhledem k rozsahu databáze a specifickým požadavkům jsme přistoupili k vývoji customizované platformy IX a analytických dashboardů na míru klientovi. Setrvalý růst výkonu kanálů umožnil LEGO® využít YouTube jako důležitou součást marketingové strategie značky.
Náš dlouhodobý partner, The LEGO Group, stále hledá nové způsoby, jak představit potenciál svých produktů a posílit svoji pozici love brandu v digitálním prostoru. YouTube patří ke klíčovým platformám, a LEGO® ji využívá k oslovení fanoušků ve stovkách zemí.
Naším prvotním úkolem bylo zajištění konzistentní a pravidelné publikace desítek dabovaných verzí videí pro jednotlivé trhy včetně zajišťování překladů. Zároveň bylo třeba optimalizovat metadata tak, aby splňovala podmínky pro pozitivní vyhodnocení YouTube algoritmem, čímž jsme zajistili umístění na nejvyšších pozicích ve výsledcích vyhledávání. To vše při zachování vysoké poutavosti pro uživatele.
Dále jsme se zaměřili na působivý a chytlavý vzhled pomocí customizovaných náhledových obrázků, tzv. thumbnails a postupně se nám podařilo vybudovat kompletní vizuální identitu, která odliší oficiální LEGO® videa od fanouškovského obsahu.
V roce 2019 se YouTube a zároveň i LEGO® připojilo k myšlence dodržování pravidel COPPA pro bezpečnost dětského obsahu. LEGO® tato pravidla ctí a my je při publikaci veškerého obsahu striktně dodržujeme. Podařilo se tak vytvořit bezpečné prostředí pro dětské publikum bez reklam, což posiluje důvěryhodnost značky v rámci cílové skupiny zákazníků.
Jak se prohlubovala naše znalost a schopnost detailněji mapovat dostupný obsah, začali jsme zapojovat další aktivity jako tvorbu video kompilací, sezónních playlistů, Live Streamingu, testování nového formátu YT Shorts a další. Dále nastavujeme transparentní a efektivní procesy a účastníme se také onboardingu nových LEGO manažerů, čímž klientovi šetříme čas a náklady.
Naše nadšení a potřeba využít všechny dostupné nástroje včetně těch analytických nás časem vedly k vývoji vlastní platformy IX a pokročilejšího analytického reportingu. Tento přístup nám umožnil nejen udržet si dokonalý přehled o obsahu i jeho dalším využití v rámci globálního LEGO® kanálu, ale také upevnit pozici LEGO® jako výrazného hráče v YouTube ekosystému.
Naše správa YouTube kanálů LEGO® na globální úrovni zahrnuje činnosti od plánování obsahu přes publikaci, evidenci až po detailní analýzy a následná strategická doporučení. Dále se v úzké spolupráci s regionálními LEGO® manažery věnujeme testování nových trendů a pomáháme využívat veškerý LEGO® obsah na maximum.
V rámci správy YouTube kanálů hraje klíčovou roli SEO, tedy snaha zajistit videím maximální organickou viditelnost. Proto se od začátku naši specialisté věnují optimalizaci metadat, struktury playlistů a vizuální identity thumbnailů. Nepřestávají sledovat nejnovější trendy, které co nejdříve testují a na základě vyhodnocení implementují do stávajících procesů. Při tom všem respektujeme specifické požadavky různorodých regionů a jejich trhů.
Od roku 2014 množství obsahu pro publikaci stále rostlo. Navíc se postupně zapojovaly další trhy a s nimi nové jazykové verze. Stáli jsme tedy před výzvou jak si poradit s obrovským množstvím dat. A to jak z pohledu správy a komunikace, tak i analýz a získávání dat pro strategické rozhodování.
Dosavadní komplikovaná evidence vedená v MS Excelu už tomuto množství dat nevyhovovala, v kombinaci s chybějícím rozšířeným vyhledáváním v YouTube CMS (tzv. Studio) a velkým množstvím spravovaných regionů byla správa obsahu časově příliš náročná. Proto jsme vyvinuli vlastní platformu IX, která umožňuje centralizovanou evidenci obsahu napříč regiony a jejich trhy s minimální chybovostí.
Jelikož se s LEGO® jednalo o spolupráci na globální úrovni, nedílnou součást projektu tvořilo nastavení standardizovaných, ale zároveň co nejjednodušších procesů s klientem na úrovni regionu i jednotlivých trhů. Podařilo se nám vybudovat nadstandardní vztahy a komunikaci, díky čemuž se většina publikací, testování a implementací novinek dovedla k úspěšnému konci. Díky tomuto partnerskému vztahu kanál celkově roste, ať už na úrovni získávání nových odběratelů, prodloužení doby sledovanosti, tak i velmi dobrých výsledků v průměrné době sledovanosti.
V rámci spolupráce jsme klientovi také pomohli získat potřebná data pro strategické rozhodování. Narozdíl od nativních YouTube Analytics, naše přehledné dashboardy ukazují přesně to, co klient v daný moment potřebuje. K tvorbě dashboardů používáme nástroje Big Query a Power BI a vybíráme relevantní data pro konkrétní trh nebo účel. Kromě toho připravujeme také pokročilé reporty zaměřené na jednotlivé regiony a konkrétní požadavky.
Na počátku stál požadavek na jednoduchou správu a pravidelnou publikaci videí. V průběhu času jsme spolupráci prohlubovali a také přicházeli s vlastními nápady jak obrovský potenciál digitálního LEGO® obsahu využít. Náš proaktivní přístup pomohl The LEGO Group celou myšlenku YouTube kanálu lépe uchopit.
Mezi nejvýraznější přínosy projektu patří:
Naše práce pomáhá LEGO® spravovat YouTube kanál udržitelně v souladu s aktuálními trendy a dlouhodobě optimalizovat jeho obsah efektivně distribuovaný napříč regiony.
Toto řešení získalo 2. místo v kategorii Sociální sítě v soutěži Internet Effectivenes Awards 202.
Potřebujete nový web nebo webovou aplikaci na míru? Hledáte inovativní přístup, který zefektivní vaši práci nebo odliší vaši značku? Pojďme spolu najít cestu, jak proměnit vaše byznysové výzvy v nové příležitosti a úspěchy. Ať už jde o překonání konkrétního problému, nebo o dlouhodobý rozvoj.