Strategický web je víc než digitální vizitka

Plní váš web strategickou roli, nebo ho prostě jen máte?

Design
Vývoj
Marketing

18.11.2025

Rozdíl mezi prostou digitální vizitkou a fungujícím webem laik na první pohled nepozná. Odborníkovi je ale problém zřejmý hned, protože vidí jasné signály. Další klíč se pak skrývá v datech o prodejích a akvizicích.

Stále mnoho firem web má, protože ho „musí mít.“ Takový web leží roky beze změny, maximálně někdo sem tam zaktualizuje seznam zaměstnanců a přidá příspěvek na blog. Jednou se web postavil, naplnil obsahem a od té doby tak zůstal. Jenže online prostředí se rychle mění. A web, který nestíhá držet krok, ztrácí svůj smysl.

Váš web je jako obchodník. Ten dobrý obchodník s lidmi zapřede rozhovor. Klade cílené otázky, aby pochopil potřeby klientů, a na závěr jim nepodá jen vizitku, ale rovnou jim řekne, s jakým problémem se na něj mají obrátit. Ten špatný obchodník rozdává vizitky na potkání, lidem je přímo cpe, aniž by s nimi promluvil a snaží se nevidět, jak je hned za dveřmi hází do koše.

Tak je to i s weby, jeden funguje, investice do druhého se nevrátí.

Web jako součást strategie

Skutečně strategický web slouží konkrétním cílům. Podporuje prodej, buduje značku, přináší leady, rozvíjí vztahy se zákazníky. Není to jen „povinný bod“ na checklistu. Je to komunikační uzel, který funguje i ve chvíli, kdy spíte.

Takový web:

  • přivádí relevantní návštěvníky,
  • vede je k požadované akci,
  • přináší výsledky, které můžete změřit.

Dobrý web je napojený na ostatní aktivity – marketingové kampaně, prodejní nástroje i obsahovou strategii. A funguje jako živý prvek celého systému.

Zní to logicky, ale většina firem takto web nevnímá. Často ani nemůže, protože začlenit web do celkové strategie znamená se nad touto strategií nejdřív zamyslet. Znamená to myslet nad rámec obecného účelu: „chceme vydělat víc peněz.“ Promyslet zákaznickou cestu a odpovědět si, kdo jsou naši zákazníci a co potřebují slyšet.

Bez takových odpovědí nemá smysl nový web tvořit. Ale správný dodavatel webu se bude umět zeptat. V ideálním případě tak spolu s novým webem dostanete podněty ke zdokonalení celého obchodního procesu, protože vás dodavatel donutí zamyslet se nad tím, co jste doteď odkládali.

Web jako „odškrtnutá položka“

Většina firemních webů ale vypadá jinak. Jako položky, které si kdosi předsevzal odškrtnout a pak oslavil, že má hotovo.

Takový web poznáte snadno. Struktura vede odnikud nikam. Místo jasného CTA na tlačítkách bije do očí vágní „kontakt.“

Web se léta nezměnil, možná k jeho úpravě totiž firma potřebuje armádu vývojářů.

Data o chování návštěvníků takového webu neukazují na jasnou zákaznickou cestu, ale spíš na zmatené bloudění strašidelným lesem.

Uživatelé na webu tápou. Odcházejí dřív, než se stránka načte, často používají tlačítko zpět, nebo na nic nekliknou, nevyplní formulář. Analytiky naznačují vysokou míru opuštění stránky a třeba i fakt, že návštěvníci se nedostanou dál než na home page. Většina takových webů ale svá datová tajemství nikdy nevydá, protože nikdo analytické nástroje nevyhodnocuje.

Takže pokud si nejste jistí, zda to není váš případ, tady začněte. Napojte zdarma dostupné nástroje jako Google Analytics a vyhodnoťte data o chování zákazníků. Pokud pro vás platí výše zmíněné, máte problém.

Web nestačí mít. Je potřeba s ním pracovat

Web je potřeba průběžně aktualizovat. Nejde jen o obsah. Rostou nároky na bezpečnost, přístupnost či AI nástroje. Mění se spektrum zařízení a operační systémy, s nimiž lidé internet využívají.

Nejde ale jen o to splnit požadavky v oboru a umožnit lidem si obsah přečíst, i když i zde může web, se kterým se nepracuje, rychle zaostat. Vaši konkurenti totiž web využívají naplno. Čtou z něj důležitá data o chování zákazníků, o poptávce po jednotlivých službách, sbírají zpětnou vazbu. Šetří práci svým obchodním týmům, poradcům i technické podpoře. Web hraje roli v akvizičním procesu, sbírá leady a tvoří páteř veškerých marketingových aktivit.

Web, který je aktuální, ale neplní žádnou konkrétní roli, nemusí být vyloženě špatný. Ale stále platí, že nevyužívá svůj potenciál. A připravuje firmu o příležitosti.

Uživatelé očekávají důvěryhodnost, funkčnost a smysluplný obsah. Když to nedostanou, jdou jinam. A často se nevrací. Dnešní digitální prostředí dokáže být v tomto ohledu vyloženě brutální.

Jak z webu udělat strategický nástroj

Začněte u obchodních cílů. Co má web skutečně splňovat? Co od něj očekáváte? A jak to poznáte?

Když znáte odpovědi, můžete web přizpůsobit:

  • struktuře zákaznické cesty,
  • chování různých typů návštěvníků,
  • konkrétním KPI.

Pomáhá:

  • definovat si hlavní akce (leady, prodeje, registrace),
  • přizpůsobit design tomu, jak lidé opravdu přemýšlí a co očekávají,
  • propojit web s kampaněmi, obsahem a sociálními sítěmi,
  • pravidelně testovat, měřit a upravovat,
  • pracovat s nástrojem, který umožňuje změny bez zbytečných nákladů.

Web není hotový nikdy. A to je dobře. Když roste s vámi, je to důkaz, že žije.

Náš přístup v Digital Vision

U nás weby navrhujeme s ohledem na celý kontext – obchodní cíle, uživatelské chování, značku i technologické možnosti. Než vytvoříme první návrh hodně se klientů ptáme a v týmu se radíme.

Využíváme Webflow, který umožňuje rychlý vývoj a pružné úpravy. Díky tomu dokážeme reagovat na změny na trhu i v technologiích, přidávat nové prvky nebo testovat varianty bez zdlouhavého vývoje.

Věříme, že web není projekt na měsíc. Je to nikdy nekončící proces. A když ho postavíte na pevných základech, může být jedním z vašich nejvýkonnějších nástrojů.

Web buď pracuje – nebo stojí

Váš web může být pomocník, nebo pasivní prvek. Může generovat leady, prodávat, informovat, nebo prostě jen být.

A rozdíl není v designu. Je ve strategii.

Chcete zjistit, jestli váš web pracuje pro vás, nebo jen stojí stranou?

Ozvěte se nám.
Rádi se na něj podíváme – a ukážeme, jak z něj udělat nástroj, který pomáhá růst.

Další z našich článků

Napište si o konzultaci projektu

Potřebujete nový web nebo webovou aplikaci na míru? Hledáte inovativní přístup, který zefektivní vaši práci nebo odliší vaši značku? Pojďme spolu najít cestu, jak proměnit vaše byznysové výzvy v nové příležitosti a úspěchy. Ať už jde o překonání konkrétního problému, nebo o dlouhodobý rozvoj.

Odesláním zprávy souhlasíte se
zpracováním osobních údajů.
Děkujeme za zprávu! Brzy se ozveme.
Při odesílání formuláře došlo k chybě. Zkuste to prosím znovu.